Ciasto truskawkowe

IMG_2327

Przyznaję, że mistrzem świata w pieczeniu, to ja nie jestem, ale od czego są wielkie ambicje i pasja? Marzy mi się, że któregoś dnia wyjdą spod mojej ręki wspaniałe kilkuwarstwowe torty przyozdobione masą pięknych kwiatów. Na razie poprzestanę jednak na mniej skomplikowanych wypiekach, bo jak głosi stara prawda, żeby zacząć łamać reguły, trzeba je najpierw poznać i zrozumieć. Dlatego dzisiaj bardzo proste ciasto owocowe. Nie pamiętam, gdzie znalazłam ten przepis, ale stosuję go już od dłuższego czasu i zawsze świetnie wychodzi. Niesamowicie łatwy i szybki, idealny na lato, gdy nie mamy ochoty przesiadywać zbyt długo w kuchni lub gdy niezapowiedziani goście są już drodze. Ponadto tylko o tej porze roku mamy do wyboru tyle owoców!

Składniki:

  • 2 jajka
  • szklanka brązowego cukru (ja daję znacznie mniej)
  • 2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 mały naturalny jogurt
  • 1/4 szklanki oleju
  • truskawki (lub inne owoce)

Wykonanie:

  1. Nastawić piekarnik na 180°C.
  2. Truskawki umyć i obrać z szypułek.
  3. Do miski wbić jajka, dodać cukier, utrzeć mikserem na gładką masę.
  4. Do drugiej miski przesiać mąkę, wymieszać z sodą, dodać do masy i wymieszać łyżką.
  5. Dodać pozostałe składniki, wymieszać.
  6. Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia lub posmarować masłem i obsypać mąką. Do formy wylać masę.
  7. Truskawki poprzekrajać i ułożyć według uznania.
  8. Piec 30 min. Po wyciągnięciu położyć na kracie, by ciasto ostygło. Na końcu można posypać cukrem pudrem.

Smacznego!

IMG_2323

IMG_2329

IMG_2330

Do ciasta, jak wspominałam wcześniej, można również użyć innych owoców. Świetnie wychodzi ono z rabarbarem (2-3 łodygi), który po umyciu kroimy w kostkę i podgrzewamy na patelni na wolnym ogniu z dwoma łyżkami cukru, by puścił sok. W tym przypadku do ciasta dodaję mniej cukru.

2

 

 

4 thoughts on “Ciasto truskawkowe

Leave a Reply

