Jezioro Bled

Pierwszy raz zobaczyłam Bled w kalendarzu ze zdjęciami miejsc, które koniecznie trzeba odwiedzić chociaż raz w życiu. Dostałam go od jednej z moich przyjaciółek na Gwiazdkę zeszłego roku. Przeglądając urokliwe fotografie (już samo patrzenie na nie wywoływało u mnie ochotę spakowania placaka i ruszenia przed siebie) to między innymi właśnie Bled zapisał się w mojej pamięci niezmywalnym atramentem. Nie sądziłam, że tak szybko będzie mi dane zobaczyć przepiękne jezioro w tej miejscowości na żywo.

Jak już wspominałam wcześniej, niewielki rozmiar Słowenii pozwala na liczne jednodniowe wycieczki w obrębie tego kraju. Lublana jest centralą, gdzie krzyżują się wszystkie połączenia i jest z niej bezpośredni dojazd do dowolnej miejscowości. Autobusy do Bledu jeżdżą regularnie co godzinę, dwie. Podróż nie trwa długo, dodatkowo urozmaicają ją barwne krajobrazy mijane po drodze.

IMG_1480

Cała magia tej górskiej miejscowości zawarta jest w wysepce położonej na środku jeziora z mieszczącymi się na niej kilkoma domami oraz kościółkiem. Można się tam dostać jedynie drogą wodną, a łodzie, które zapewniają transport, są od pokoleń własnością kilku słoweńskich rodzin. W tle roztaczają się majestatyczne Alpy pokryte lasami, które w zależności od pory roku, zmieniają szatę i ubarwienie. W każdym sezonie pejzaż prezentuje się wspaniale.

Co tu dużo mówić – zdjęcia oddają lepiej czar i urok Bledu niż jakiekolwiek opisy. Miejsce zapiera dech w piersiach (nie raz, nie dwa, bowiem z każdej perspektywy jest ono niesamowite). Dodam tylko, że jeżeli zdecydujecie sie tę wycieczke, to koniecznie musicie wdrapać się na któreś z otaczajacych jezioro wzniesień, bo dopiero widok z góry jest kwintesencją tego miejsca.

Bled jest również znany z lokalnego deseru – kremowego ciasta na bazie mleka, śmietany i masła. Dla dbających o linię polecam najpierw wizytę w kawiarni, a później spacer w poszukiwaniu najlepszego widoku, bez wątpienia z nawiązką spalicie zjedzone wcześniej kalorie, a w dodatku bedziecie zadowoleni, że w pełni skorzystaliście z tego, co Bled ma do zaoferowania.

Bled WM (3)

Bled WM (2)

Bled WM (4)

Bled WM (5)

Bled WM (6)

Bled WM (7)

Bled WM (8)

Bled WM (9)

Bled WM (14)

Bled WM (10)

Bled WM (15)

Bled WM (16)Bled WM (17)


6 thoughts on “Jezioro Bled

Leave a comment